Výměna motorového oleje

  • Demontujeme spodní kryt motoru (většinou šrouby typu TORX - T25 + šrouby na ořech č. 10)
  • Připravíme si nádobu na starý motorový olej a povolíme šroub na olejové vaně (ořech č. 19)
  • Necháme starý motorový olej vytéct
  • Povolíme olejový filtr a necháme vytéct zbytek motorového oleje (ořech č. 32)
  • Mezitím než starý motorový olej vykape:
  • Provedeme výměnu vzduchového filtru (povolíme 8 křížových šroubů na plastovém krytu na vrchu motoru)
  • Vložíme nový filtr, vrátíme plastový kryt a utáhneme křížové šrouby
  • Doporučujeme také výměnu kabinového filtru, který najdeme u spolujezdce (TORX - T20 + 2 x plastová matka)
  • Vysuneme plastový kryt, vytáhneme filtr směrem k podlaze, vložíme nový filtr a vrátíme kryt
  • Měníte-li naftový filtr, povolíme horní víko (5 x TORX T20) a vyměníme filtr vč. těsnění
  • Pokud motorový olej kompletně vykapal, dotáhneme nový šroub na olejové vaně a namontujeme nový olejový filtr
  • Dolejeme nový motorový olej dle mazacího plánu daného výrobcem
  • Nastartujeme motor na cca 1min., a poté zkontrolujeme hladinu motorového oleje

Starý motorový olej a všechny filtry necháme zlikvidovat v místech tomu určených!

Upozornění: Neručíme za jakákoliv poškození na vozech při výměně motorového oleje která si sami provádíte!

 

Fotogalerie je prázdná.